Hľadáte niečo, čím by ste naozaj upútali pozornosť?
Prečítajte si nášho sprievodcu partizánskym marketingom pre reštaurácie.
Obsah článku
Konkurencia je veľká a zákazníka klasické formy reklamy už neoslovujú. Dnes je preto potrebné sa adekvátnym spôsobom odlíšiť a zaujať. Prísť s niečím novým a zaujímavým, nie je jednoduché, avšak určite stojí za to.
Čo je partizánsky marketing?
Guerilla alebo partizánsky marketing pre Vašu reštauráciu prináša nekonvenčné, šokujúce, až extravagantné spôsoby ako zaujať. Väčšinou využíva moment prekvapenia a cieli na potenciálnych zákazníkov na netradičných miestach.
Výhodou je nízka cena v porovnaní s ostatnými formami reklamy. Je to úžasná stratégia, ktorá prebudí vašu kreatívnu stránku a vy sa budete baviť sa pri získavaní nových zákazníkov a budovaní vašej značky.
Tieto spôsoby zahŕňajú priame interakcie so zákazníkmi s cieľom vyvolať emocionálnu reakciu, ktorá zanechá dlhodobý dojem. A verte tomu, že pre vašu reštauráciu môže byť skutočný game-changer, ak máte otvorenú myseľ a odvahu vyskúšať to.
Ak chcete získať jedinečné nápady pre partizánsky marketing pre reštaurácie, čítajte ďalej.

Je Guerrilla Marketing nelegálny?
Teraz som vás asi vystrašil použitím slova odvaha. Nehovoriac o názve „partizánsky marketing“, znie to skutočne agresívne a konfrontačne. Môžete si dokonca položiť otázku, či je to nezákonné. Odpoveď je, že samozrejme nie, ak budete dodržiavať niektoré pravidlá.
Mnoho značiek utrpelo následky nazákonného marketingu. To však neznamená, že všetky formy sú nezákonné. Pokiaľ neporušíte zákony, ako to urobila Coca-Cola, keď bez súhlasu graffitovali historické oblasti New Orleans, budete v poriadku.
Stále môžete byť provokatívni bez toho, aby ste robili nezákonné veci. Ak si nie ste istí, či by váš nápad porušil nejaké zákony, poraďte sa s právnikom skôr, ako urobíte čokoľvek, čo by mohlo ohroziť vás a vaše podnikanie.
Výhody partizánskeho marketingu pre reštaurácie
- Nízke náklady
Jednou z hlavných výhod guerillového marketingu pre reštaurácie, najmä malé, rodinné, je skutočnosť, že ich zrealizovanie nestojí veľa. Úspešný partizánsky marketing nie je o míňaní veľa peňazí, ale o kreativite a akcii.
- Virálny potenciál
Tento typ marketingu má obrovský potenciál urobiť vašu značku virálnou na sociálnych sieťach. Ľudia radi lajkujú a zdieľajú kampane, ktoré sa im páčia a sú originálne.
- Dlhodobé výhody
Partizánske kampane dlhodobo pretrvávajú v hlavách ľudí aj v online svete. To znamená, že prinesie mnoho pozornosti aj po ukončení resp. umiestnení (samozrejme, ak sa to urobí dobre).
- Vaša reštaurácia vynikne
Nie veľa reštaurácií robí takýto marketing, a to vám umožní byť jedinečnými. Či už sa rozhodnete šokovať ľudí, rozosmiať ich alebo vyvolať emócie, Vaša značka zostane v povedomí mnohých ako priekopník inovácií a originality.
- Je to zábava!
V neposlednom rade vám odporúčame, aby ste partizánskemu marketingu dali šancu, pretože sa pri tom budete skvele baviť. Popremýšľajte o tom, a vymyslite aj so svojimi zamestnancami niečo zábavné.

8 inšpiratívnych nápadov partizánskeho marketingu pre reštaurácie
- Vyzdobte mestské chodníky
Keď sa uistíte, že to nie je v rozpore so zákonom, zoberte dočasnú vyznačovaciu farbu a „vymaľujte mesto“. Môžete vytvoriť obrazy vašich jedál alebo vaše logo a pridať vtipné odkazy.
Môžete tiež napísať milé a pozitívne správy, ktoré ľudia v týchto ťažkých časoch zúfalo potrebujú počuť. Takto budú mať na každodennej prechádzke dôvod na úsmev.
- Navštívte miestne inštitúcie a firmy
Vyrobte si množstvo propagačných materiálov a navštívte miestne podniky a firmy, ako sú napríklad obchody, inštitúcie, školy, alebo verejné priestory, ako sú napríklad vlakové stanice. Nechajte tam letáky propagujúce vašu donáškovú službu.
- Požiadajte o povolenie na grafity
Existuje veľa majiteľov budov, ktorým by nevadili pekné a vkusné umelecké grafity. Vymyslite koncept a navrhnite to miestnym majiteľom nehnuteľností alebo miestnej inštitúcii.
Ľudia, ktorí miesto navštevujú každý deň, ostane obraz v hlavách a môžu sa rozhodnúť navštíviť vás.
- Infiltrujte miestne udalosti
Pokiaľ nikomu nešliapnete po prstoch, môžete sa objaviť na miestnych podujatiach, ako sú hudobné festivaly, športové podujatia, koncerty atď. Postavte si vlastný stánok/kiosk. Ale nie hocijaký – taký, ktorý si ľudia budú pamätať.
- Označte svoje donáškové vozidlo
Vaše auto alebo skúter môžu byť chodiacim (dobre, idúcim) propagačným billboardom vašej reštaurácie. Pridajte naň svoju značku, od loga po motto, web, adresu a kontaktné informácie. Aby okoloidúci túžili po vašom jedle, použite aj obrázok.
- Nalepte QR nálepky po meste
Nálepka s tajomným QR kódom a odkazom naskenuj ma upúta zvedavosť. QR nálepky, ktoré okamžite otvoria vaše online menu, keď ich niekto zo zvedavosti naskenuje, sú prekvapivo účinné.
- Najmite si maskota
Poznáte maskotov ktorí stoja pred podnikmi so značkou v tvare šípky? Asi len z filmov 😊 Preto je to originálne, milé a účinné zároveň. Akýkoľvek kostým alebo maska je dobrá a nestojí vás to majland. Určite sa niekto nájde kto si v prestrojení bude chcieť zarobiť pár eur navyše.
- Premietajte Vaše propagačné video na budovy
Ak máte propagačné video pre svoju reštauráciu, vynikajúcim spôsobom, ako ho ďalej využiť, je premietnuť ho niekde v meste, na stranu budovy. Ľudia sú zvedavé bytosti a môžete sa staviť, že sa mnoho z nich pristaví a pozrie si ho.

Poďme do toho!
Dúfam, že vás vyššie uvedené typy presvedčili, že tento marketing pre reštaurácie je jedinečný, zábavný a prospešný pre váš predaj a reputáciu značky.
Napíšte nám do komentáru aké sú vaše nápady 😊
Posilnite svoju službu donášky jedla pomocou online objednávacieho systému Belissima.
Vyskúšajte zadarmo a začnite prijímať online objednávky do 24 hodín.

Andrea je skúsená autorka tém v oblasti online marketingu pre reštaurácie a optimalizáciu podnikania v gastro priemysle.
Pomáha našim partnerom zvýšiť predaje, zefektívniť manažérske procesy a budovať silnú značku Vašej reštaurácie.