Ako zlepšiť donášku Vášho jedla v roku 2021

foodora, bike, delivery

Obsah článku

Ako vylepšiť donáškovú službu Vašej reštaurácie: 8 tipov a trikov

1. Umožnite zákazníkom objednať si z Vašej reštaurácie online

Ústredným aspektom vašej stratégie, by malo byť sprístupnenie donáškovej služby čo najväčšiemu počtu potenciálnych zákazníkov.

 

Ľudia teraz často používajú svoje telefóny, prehliadajú sociálne siete, sledujú videá a hlavne si radi objednávajú jedlo online.

 

Dôkazom toho sú počty online objednávok cez objednávkové (provízne) portály. Na Slovensku sa vybaví viac ako 10.000 online objednávok denne!

 

Váš web by mal byť optimalizovaný pre mobilné telefóny. V okamihu ako zákazníci navštívia váš web, mali by vidieť vaše online objednávkové tlačidlo. K zadaniu online objednávky zostáva teda len pár krokov. Ide nám o to, aby bol proces objednávania čo najjednoduchší. Žiadne zbytočné kliknutia, žiadne komplikované procesy.

 

Zákazníci začínajú čoraz častejšie objednávať jedlo aj cez sociálne siete. Preto by ste mali umožniť svojim zákazníkom objednávať priamo z vašej Facebookovej stránky tlačidlom „Objednaj online“ alebo na Instagrame jedným klikom.

 

Ďalší nápad ako zefektívniť Vašu donášku, je umožniť predobjednávky jedla vopred.

 

Pohodlie je jeden z hlavných dôvodov, prečo je online donáška jedla populárna. Vaši zákazníci budú mať možnosť si naplánovať v pohodlí domova donášku jedla vopred na určený čas.

2. Majte vlastnú mobilnú aplikáciu

Môžete tiež zvýšiť úroveň a atraktivitu svojej reštaurácie publikovaním vašej vlastnej mobilnej aplikácie. Takto si u vás môžu vaši verní zákazníci objednať jednoducho z mobilného telefónu. Odlíšte sa od konkurencie a kráčajte s dobou.

 

Ak chcete povzbudiť ľudí, aby si stiahli mobilnú aplikáciu vašej reštaurácie, ponúknite akcie a zľavy exkluzívne pre aplikáciu.

Inštalujte si a vyskúšajte našu demo aplikáciu na Android:

3. Využite naše analýzy a upravte doručovacie hodiny

Analýzy sú nevyhnutné pre zlepšovanie vašej prevádzky. Vďaka údajom o zákazníkoch a ich správaní, môžete optimalizovať vaše doručovacie služby.

 

Zistite kedy presne zákazníci objednávajú najviac a podľa toho upravte svoje otváracie hodiny a pracovnú silu. Napríklad, ak majú ľudia tendenciu si objednávať neskôr, tesne pred záverečnou, možno stojí za zváženie mať otvorené o niečo dlhšie.

 

Podobne, ak sú sviatky a ľudia si objednajú viac ako zvyčajne, prispôsobte všetko tak, aby ste získali väčší počet objednávok.

 

Naša analýza vám tiež pomôže zistiť, ktoré oblasti doručenia sú najvýnosnejšie a či je váš okruh doručenia dostatočne veľký alebo príliš malý.

data analytics, report, data

4. Ponúknite bezhotovostné platby

Obzvlášť teraz, počas pandémie COVID, chcú zákazníci službu s čo najmenším fyzickým kontaktom. Vďaka bezhotovostným platbám sa budú cítiť bezpečnejšie.

A keď nie sú obmedzení hotovosťou, nakúpia viac.

Umožnite zákazníkom platiť pri donáške cez platobný terminál alebo najlepšie online kartou pri objednávke vopred.

ecommerce, selling online, online sales

5. Zefektívnite proces prijímania objednávok

Najskôr potrebujete aplikáciu na prijímanie objednávok, ktorá sa ľahko používa a umožňuje vám prijať objednávku jedným klikom. V aplikácii by ste tiež mali mať možnosť nastaviť predpokladaný čas dodania zákazníkovi a tlačiť objednávky cez bonovačku.

 

Pokiaľ je to možné, mali by ste mať extra pomocnú silu, ktorá je zodpovedná za prípravu a balenie objednávok, kuchári sa tak môžu sústrediť na poctivú a rýchlu prípravu jedál. Ak to je možné, mali by ste mať k dispozícii vyhradený priestor na balenie objednávok, o dostatočnej veľkosti. Rozvozár by mal byť neustále v pohotovosti a čo najskôr vyzdvihnúť pripravenú objednávku.

6. Nepodceňujte marketingové a propagačné akcie

Chcete vedieť ako zvýšiť počet objednávok? Jedným zo zaručených spôsobov je propagácia vašej donáškovej služby. Potenciálnych zákazníkov je potrebné oslovovať pravidelne a musíte im byť neustále na očiach. Od kvalitného webu cez tlačené materiály, ako sú reklamné letáky a nálepky, ktorými si budujete povedomie a silnú značku.

Každá dobrá marketingová stratégia pre donáškovú službu zahŕňa zľavové akcie. Vždy majte aktívnu aspoň jednu akciu, ktorou odmeníte zákazníkov. Ľudia proste milujú akcie. Reklamy by mali byť ľahko viditeľné na vašom webe a sociálnych sieťach a je potrebné ich pravidelne pripomínať.

 

Pridajte ku každej objednávke leták, ktorý obsahuje dôležité informácie, ako sú napríklad webové stránky, cez ktoré môžu zákazníci objednávať online, vaše kontaktné informácie, vaše logo, aspoň jednu fotografiu z vašich najobľúbenejších jedál a tiež odkazy na sociálne siete.

 

Poradíme Vám, ako zvýšiť objednávky na donášku jedál bez toho, aby vás to stálo veľa peňazí.

ten, percent, statistics

7. Venujte osobitnú pozornosť prezentácii a baleniu jedla

To ako chutí vaše jedlo, by mala byť hlavná priorita. To však neznamená, že vzhľad a obal nie je dôležitý. Malé detaily spravia veľa. Nie nadarmo sa hovorí že jeme očami.

 

Môžete napríklad na každú objednávku pridať štítok s bezpečnostnou pečaťou, aby bola zaručená čerstvosť a celistvosť jedla. Pridajte malé darčekové predmety, ako sú vlhčené obrúsky s vašim logom, malú sladkosť alebo cukrík ako malú pozornosť zdarma.

 

Osobné poďakovania je skvelým spôsobom, ako zákazníkom ukázať, že si ich ceníte. Dokáže to tiež, že za reštauráciou stojí človek, ktorému na zákazníkoch záleží a našiel si čas a napísať pár priateľských slov.

pizza boxes, boxes, pizza service

8. Uistite sa, že je vaše menu vhodné na rozvoz

Nie všetky položky na jedálnom lístku sú vhodné na donášku. Zvážte odstránenie tých, ktoré nie sú vhodné na rozvoz a nahraďte ich niečím vhodnejším.

Nerobte si starosti s tým, že kvôli tomu prídete o zákazníkov. Fanúšikovia týchto jedál budú mať aspoň dôvod navštíviť vašu reštauráciu osobne.

 

Kvalita obalov je taktiež dôležitá pre celkový pozitívny zážitok. Používajte iba vysoko kvalitné obaly, ktoré udržia jedlo teplé, bezpečne uzavreté a stabilné. Pre body navyše nezabudnite pridať svoje logo na všetky obaly.

Zhrnutie

Naučiť sa, ako zlepšiť vašu službu donášky počas pandémie, môže byť náročné. Našťastie sa môžete spoľahnúť na nás.

 

Belissima je nie len Váš online objednávkový systém ale aj Váš partner a poradca v oblasti propagácie, reklamy a budovania Vašej silnej značky. Inteligentný online marketing pre Vašu reštauráciu, je už v dnešnej dobe nevyhnutnosť.

Posilnite svoju službu donášky jedla pomocou online objednávacieho systému Belissima.

 

Vyskúšajte zadarmo a začnite prijímať online objednávky do 24 hodín.

Andrea je skúsená autorka tém v oblasti online marketingu pre reštaurácie a optimalizáciu podnikania v gastro priemysle.

Pomáha našim partnerom zvýšiť predaje, zefektívniť manažérske procesy a budovať silnú značku Vašej reštaurácie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on google
Google+
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on skype
Skype

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.